100% stilling som sykepleier ved Helgeland Rehabilitering

Helgeland Rehabilitering leverer tverrfaglig spesialisert rehabilitering, forankret i kunnskapsbasert praksis. Vi kombinerer medmenneskelighet og profesjonalitet, med fokus på mestring og muligheter. Vi tilbyr rehabilitering til sykehus, kommuner og privatpersoner.

Helgeland Rehabilitering er i stadig utvikling. Vi ønsker å gi personer i Nord-Norge et stadig bedre rehabiliteringstilbud. Helgeland Rehabilitering tilbyr ulike former for rehabilitering og opptrening etter sykdom/skade. Vi holder til i Sømna kommune, helt sør på Helgelandskysten.

Vi tilbyr deg:

• En ansvarsfull, variert og selvstendig arbeidssituasjon, med påvirkningsmuligheter og arbeid i et godt og positivt faglig miljø.
  • Ledere som gir deg utviklingsmuligheter
  • Et robust og godt fagmiljø, med tverrfaglig tilnærming
  • Tverrfaglig samarbeid med kollegaer, andre kommuner og helsepersonell
  • Dekning av flytteutgifter

Innhold i stillingen
Stillingen vil være rettet mot inneliggende pasienter ved Helgeland Rehabilitering, vi har 19 heldøgns senger, og har fokus på aktivitetsfremmende tiltak gjennom kartlegging av behov og iverksetting av aktuelle tiltak. Søker bør ha kjennskap og erfaring med ulike diagnosegrupper. Vi gir tilbud til pasienter med diagnoser innen; ortopedi, nevrologi, kreft, hjerte, lunge og muskel- og skjelett. Helgeland Rehabilitering har 3-delt turnus. Ferien fordeles med 4 uker sammenhengende på sommeren, mens den 5. ferieuken fordeles på jul og påske.

Læring og mestringstilbud i grupper er også en viktig del av stillingen, og søker må også delta i undervisning og veiledning av både pasienter og ansatte.

Kvalifikasjonskrav:

• Norsk autorisasjon som sykepleier.
  • Ikke krav, men en fordel med førerkort klasse B
  • God norsk muntlig og skriftlig framstillingsevne
  • Politiattest må fremlegges ved ansettelse

Vi søker etter sykepleier med stor interesse for rehabilitering. Vi ønsker en målrettet og kreativ kollega med erfaring og kunnskaper innen veiledning. Vi forventer gode samarbeidsevner med faglig og tverrfaglig engasjement. Fordel med erfaring innen kognitive metoder og tilnærming. Evne til grensesetting og tydelig fremferd er ønskelig. Personlig egnethet vil bli vektlagt i særlig grad.

Ved Helgeland Rehabilitering legges det vekt på høy etisk standard, ansvarliggjøring av den enkelte ansatte og et godt arbeidsmiljø.

Lønnsopplysninger

Stillingen lønnes etter nærmere avtale og lønnsfastsettelse utfra kvalifikasjoner og erfaring.