Ungdommer fra Sømna gikk videre til fylkesfinalen i UKM

44 ungdommer fra Sømna og Bindal viste lørdag at det blomstrer både innen musikk og billedkunst i de to kommunene.

Lørdag arrangerte Bindal og Sømna for tolvte gang Ungdommens Kulturmønstring (UKM). Her konkurrerte ungdommene om å få representere de to kommunene under fylkesfinalen på Rognan i april. Tilskuerne som tok turen innom flerbrukshallen på Bindalseidet lørdag ettermiddag kunne se femten utstillinger og åtte sceneopptredener.

Kvintetten Crazy Violettes and the Blue Boy fra Sømna gikk videre til fylkesfinalen etter fremføring av Tears for Fears popklassiker "Mad World" og "All of me" av John Legend.
Gruppen har sunget sammen siden slutten av fjerde klasse og består av:

• Ida Mari Johansen
  • Preben Flostrand
  • Kristin-Lovise Moen
  • Lea Hjelmseth
  • Kaya Antonsen Baustad

Kaya Antonsen Baustad gikk i tillegg videre til fylkesfinalen med billedserien "Hytteliv".

Du kan lese mer om lørdagens UKM i Brønnøysunds Avis.