Konstituering av områdeleder Helse og velferd, ny daglig leder ved Helgeland rehabilitering og flytting av kulturfeltet til nytt område.

Kommunedirektør har etter drøfting med tillitsvalgte besluttet følgende endringer i organisasjonen. Dette gjelder for perioden 01.09.21 til 31.08.22.

Daglig leder ved Helgeland rehabilitering.

Eline Monsen går inn som daglig leder ved Helgeland rehabilitering. Hun vil få spesielt ansvar for å følge opp mer-kjøps avtalene vi har med kommunene på Helgeland, utviklingsprosjektet og ny anbudsprosess med Helse Nord.

Områdeleder Helse og velferd.

Guro Knygh blir konstituert som områdeleder for Helse og velferd. Hun vil få et overordnet ansvar for tjenestene. Det gjennomføres et utviklingsprosjekt innenfor pleie og omsorgstjenester i Sømna. Inntil konklusjonene fra dette prosjektet er klart vil hun også fungere som enhetsleder for Pleie- og omsorg. Hun vil med dette også gå inn i kommunedirektørens ledergruppe.

Kulturfeltet.

Områdeleder oppvekst Cathrine Theting vil i perioden ta områdelederansvar for kulturfeltet i sin helhet. Hun har i dag ansvaret for kulturskolen, og vil i tillegg kommende år få ansvar for resterende innenfor kulturområdet, dette innebærer blant annet biblioteket, frivillighet, idrett og andre kulturorganisasjoner, kino og senekunstordningen.

Sømna kommune står i en viktig prosess knyttet til å sikre grunnlag for fremtidig drift ved Helgeland rehabilitering. Det har derfor vært viktig å sikre et tilstrekkelig strategisk fokus for HRIS. Samtidig er det viktig å sikre nødvendig omstilling og utvikling av de ulike enhetene innen helse og velferdsområdet.  Kommunedirektøren har tro på at dette vil bli en god løsning, og ønsker spesielt Guro Knygh velkommen inn i strategisk ledergruppe.