Kristine Oppegaard tar en utøvende master på Hochschule der Künste, Bern, med verdenskjente Ian Bousfield som lærer.

Tidligere kulturskoleelev, korpsmusikant i Sømna og mottaker av Drømmestipendet, Kristine Oppegaard, tar en utøvende master på Hochschule der Künste, Bern, med verdenskjente Ian Bousfield som lærer.

Bousfield har tidligere jobbet som solotrombonist i London symphony orchestra og Wienerfilharmonikerne, men jobber nå som solist og lærer.  I tillegg til hovedfaget hennes, som er trombone, har hun sidefag som fri improvisasjon, historisk oppføringspraksis og kammermusikk.

5. april 2018 prøvespilte Kristine til en stilling som praktikant i Biel symfoni - og operaorkester, og hun og en annen fra tromboneklassen i Bern vant. De skal spille ulike prosjekt med orkesteret i sesongen 2018-2019, og de får betalt for deres arbeide likestilt med de som har fast jobb. I Skandinavia finns ikke denne ordningen bortsett fra i Stockholm, men rundt omkring i hele Europa er dette en veldig vanlig måte å drive talentutvikling på. Praktikanten får god erfaring med å jobbe i et orkester, og det tar seg bra ut på CV'en for videre karriereplaner.

Kultur og Velferd og Sømna kommunale kulturskole gratulerer Kristine så mye med praktikantstillingen!