Vil du jobbe med kompetanseutvikling for 7 kommuner?

Studiesenter RKK Ytre Helgeland er et regionalt samarbeid om kompetanseutvikling mellom kommunene Alstahaug, Dønna, Herøy, Leirfjord, Lurøy, Nesna og Træna.

Fra høsten 2021 har vi ledig et engasjement i 100 % stilling som utviklingsrådgiver i et halvt år, med mulighet for forlengelse. Tiltredelse 1.september eller så snart som mulig etter tilsetting.

Arbeidsoppgaver
Oppsummert skal utviklingsrådgiveren arbeide med å avdekke og dekke kompetansebehovet som etterspørres i regionen. Samt bidra til at RKKYH er en kommunal motor, megler og et møtested i kompetansesammenhenger.
Dette kan bla innebære å:
• Få kompetanseaktører til å levere relevante og etterspurte kompetansetiltak
• Arbeide målrettet og strategisk med vedtatte planverk
• Arbeide innovativt med nye kompetansetiltak og modeller
• Initiere prosjekter og utviklingsarbeid kommunalt og regionalt
• Fasilitere kompetansetiltak og lærende nettverk
• Bistå med utforming av søknader på tilskudd
En må påregne arbeidsoppgaver innen alle de ulike kommunale sektorene i kommunene.

Kvalifikasjoner
Vi søker etter en person med relevant universitets-/høgskoleutdanning.
Det vil særlig bli lagt vekt på:
• systemforståelse i offentlig og privat arbeidsliv
• kunnskap om- og erfaring med endringsledelse og samskaping
• god innsikt og kompetanse på innovasjons- og utviklingsarbeid samt ledelse av prosjektarbeid Vi søker en medarbeider som
• er utadvendt, positiv og som liker å jobbe med mennesker
• har evne til å bygge gode relasjoner på alle nivå
• jobber selvstendig, er serviceinnstilt og initiativrik
• er fleksibel og kan håndtere mange oppgaver samtidig
• er vant med digitale arbeidsverktøy

Aktuelle søkere blir innkalt til intervju. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Tilsetting og lønn etter gjeldende kommunale avtaler og regelverk. Pliktig medlemskap i KLP.

Søknadsfrist: 15.august

Søknad med vedlagt CV sendes: leder@rkkyh.no Nærmere opplysninger fås hos daglig leder Hanne Falch Kristoffersen, tlf. 75 07 57 75/47 23 66 87. Tilsendte søknader slettes etter tilsetting.