Sømna kommune re-godkjent som Trafikksikker kommune

I dag ble Sømna kommune re-godkjent som Trafikksikker kommune for 3 nye år.
Dette betyr at kommunen skal fortsette å jobbe for et godt, målbevisst og helhetlig trafikksikkerhetsarbeid.

Å være en trafikksikker kommune handler ikke om fysiske tiltak og innebærer dessverre ikke en garanti for fravær av trafikkulykker. Det handler om holdninger, rutiner og forebygging, som igjen fører til et tryggere lokalmiljø, mindre skader og mer fornøyde innbyggere.

På bildet ser du Silje Fisktjønmo som er sekretariatsleder hos Nordland fylkes trafikksikkerhetsutvalg, Tore Jeremiassen fra Trygg Trafikk, ordfører Andrine Solli Oppegård, Heidi Pedersen Mørk som er Sømna kommunes koordinator for Trafikksikker kommune, Tor Egil Syvertsen fra Trygg Trafikk og enhetsleder teknisk og eiendom Nils-Ivar Sund.