Pressemelding fra Sømna kommune 29.05.21

To personer har fått påvist covid-19 smitte i Sømna

Sømna kommune fikk fredag kveld bekreftet at to personer bosatt i Sømna er smittet av covid-19. Begge personene tilhører samme husstand. Begge personene er satt i isolasjon og følges opp av lokalt legekontor melder kommunen i en pressemelding.

I følge kommunelege Rolv-Jørgen Bredesen har kommunehelsetjenesten kontroll på smitteveiene. Smitten er kommet utenfra kommunen, og de involverte har ikke vært i nærkontakt med andre i Sømna etter at de er smittet. Derfor har vi kontroll på situasjonen opplyser kommunelegen.

Ordfører Hans Gunnar Holand er glad for at det ikke ser ut som om smitten har spredt om seg denne gangen. Dette er likevel en påminnelse om at vi må ha en viss beredskap når mobiliteten øker ved at samfunnet nå gradvis gjenåpnes avslutter ordføreren.