Pressemelding 2. april 2021 - Positiv koronatest i Sømna kommune, informasjon etter møte i krisestab

Sømna kommune ble fredag 2. april informert om at en person tilhørende i Sømna kommune er påvist smittet av covid-19. Kommunen har fredag kveld satt krisestab og har startet smittesporing.

Kommuneledelsen ble fredag 2. april 2021 informert om at en covid-19-test tatt onsdag 31. mars 2021 var positiv.

Kommunehelsetjenesten har startet smittesporing, og ca. 30 nærkontakter er identifisert, kontaktet og satt i smittekarantene. Smittesporingsteamet jobber nå videre med å avdekke forgreninger i kontaktnettet. Over 100 personer er satt i ventekarantene som følge av at de deler husstand med en nærkontakt.

Fredag kveld har Sømna legekontor vært åpent for testing. Kommunehelsetjenesten melder om at det kl. 21 fredag er tatt 26 tester i Sømna.

Sømna legekontor vil også lørdag 3. april 2021 holde åpent for testing i tidsrommet 11-13. Det er ikke nødvendig med timebestilling.

Sømna kommune har åpen koronatelefon lørdag i tidsrommet 10-14. Dersom du har mistanke om at du kan være berørt av situasjonen kan du kontakte kommunen på telefon: 750 15 111.

Sømna kommune følger situasjonen tett. Kommunen vil lørdag 3. april 2021 holde nytt møte i kriseledelsen, og vil da kunne komme med oppdatert informasjon.