Pressemelding 11.03.2021 vedr. lokale tiltak og anbefalinger etter smitteutbrudd i Brønnøy kommune

Som følge av utbruddet av covid-19 i Brønnøy kommune har kriseledelsen i Sømna kommune vedtatt flere lokale tiltak for å bidra til å minimere risikoen for smittespredning i regionen. Vedtaket er fattet i samråd med politiske grupperinger.

Følgende lokale tiltak gjelder nå i Sømna kommune:

• Barnehager og skoler stenges fredag 12. mars 2021 og mandag 15. mars 2021.
  • Sømna omsorgssenter stenges for besøkende frem til og med mandag 15. mars 2021.
  • Alle arrangement og fritidsaktiviteter avlyses frem til og med mandag 15. mars 2021. Dette gjelder både barn, unge og voksne.
  • Sømna folkebibliotek stenges frem til og med mandag 15. mars 2021.
  • Treningssentre stenges frem til og med mandag 15. mars 2021.

Sømna kommune anbefaler restauranter og andre virksomheter som samler flere mennesker å holde stengt.

Det anbefales også at kommunens innbyggere unngår besøk og sammenkomster i private hjem.

Hjemmekontor anbefales for alle som har praktisk mulighet for det.

Sømna kommune fatter ny beslutning om tiltak og anbefalinger mandag 15. mars 2021.

Har du symptomer på covid-19, eller har du mistanke om at du kan ha vært utsatt for smitte, bes du kontakte Sømna legekontor for å avtale tid for testing på telefon 750 15 100.

Henvendelser kan rettes til ordfører Hans Gunnar Holand og kommunedirektør Arne Johansen.