Kongeparets besøk i Sømna

H.M. Kong Harald og H.M. Dronning Sonja kommer på sitt første offisielle besøk til Sømna og vi ønsker innbyggere og publikum velkommen til en festdag.

PRAKTISK INFORMASJON

Viksjøen småbåthavn:

Publikum som ønsker å være til stede under mottakelsen ved Viksjøen må være på plass til kl. 10. Innkjøring til Viksjøen småbåthavn vil bli stengt i krysset Viksjøveien-Kvalvikveien mellom kl. 10 og 12. Det er begrenset med parkeringsmuligheter ved Viksjøen og det er ikke anledning til å parkere langs veiene opp mot Fylkesveien. Publikum kan stå på oppmerkede plasser, se eget kart og følg anvisning fra parkeringsvakter. Dersom publikum ønsker å følge mottakelsen fra båt, er det viktig å holde god avstand til Kongeskipet og sjaluppene.

Sømna stadion:

Publikumsinngang er ved inngang nord for stadion. Publikum kan stå på oppmerkede plasser.

Sømna bygdetun:

Publikumsinngang er via parkering ved kirka. Merk at parkering ved Sømna kirke er forbeholdt eldre og personer med funksjonsnedsettelser.

Trafikk/parkering

Deler av veien Gamle Vik vil bli sperret for biltrafikk i tidsrommet kl. 10 – 12.

Publikum må gjerne stå langs hele ruta med flagg og hilse.

Se vedlagte kart for parkeringsmuligheter.

Det vil være HC-parkering ved Sømna kirke, Sømna stadion og Coop Prix Vik. Vi oppfordrer til samkjøring, da det er begrenset med parkeringsmuligheter. Merk at parkering foran Sømnahallen er reservert presse.

Behov for skyss?

Dersom du av spesielle årsaker ikke har mulighet til å komme deg til Vik, ønsker vi å kunne være behjelpelig med dette. Ta kontakt med kommunens servicetorg på tlf. 750 15 000 mellom kl. 10-14 i løpet av mandag 05.06.23.

Mat:

Mem Thaimat vil ha åpen matvogn ved blomsterbutikken og Sømna Kro- og gjestegård har lunsjbuffet fra kl. 12.

Foto:

Profesjonelle fotografer har fått akkreditering og kan stå på egne plasser. Det vil settes opp felles transport for presse mellom Sømnahallen og Viksjøen t/r og fra bygdetunet til Viksjøen.

Publikum må holde seg på sine plasser og kan ta bilder derfra.

Diverse:

Røde Kors hjelpekorps er til stede.

Kommunehuset stenges mellom kl. 10.00 og 12.00.

Det vil være forbud mot å fly drone mellom kl. 10.00 og 12.30.