Status koronavaksinering i Sømna uke 36

Vi tilbyr nå 2.dose av koronavaksinen 4-6 uker etter 1. dose. I løpet av uke 38 vil de aller fleste i kommunen ha fått time for 2.dose. Har du ikke fått time til vaksinering i løpet av neste uke, må du ta kontakt.

De fleste 16 og 17 åringene vil få tilbud om vaksine i kommunen de går på skole i. Brønnøy vil fortsette vaksineringen av skoleungdom i neste uke. Dersom det er ønske om vaksine i Sømna, ta kontakt. 12-15 åringene vil bli vaksinert i uke 37. Vaksineringen foregår på skolen.

Vi vil i ukene fremover tilby pasienter med alvorlig svekket immunforsvar 3.dose. De det gjelder vil få beskjed fra spesialisthelsetjenesten om at de bør ta 3.dose. Dersom du får en slik beskjed tar du kontakt med oss.

Har du ennå ikke fått tilbud om dose 1, eller har du ventet med å ta vaksinen og ønsker den, ta kontakt.

Tlf: 750 15115 /41 55 26 06. Send gjerne SMS da vi er mye ute av kontoret.