Opplevelsesbasert Reiseliv i Sømna/Brønnøy

Som en del av prosjektet «Liv i Bygda» ønsker vi å sette søkelyset på det uutnyttede potensialet vi mener ligger i opplevelsesbasert reiseliv på Sør Helgeland.

Derfor inviterer vi nå alle eksisterende aktører og potensielt fremtidige tilbydere innenfor «Opplevelsesbasert reiseliv» i Sømna og Brønnøy til et seminar på Klakkskjæret den 6. mars.

Det blir en dag med fokus på reiseliv og opplevelser på Sør Helgeland.

Vi har fire svært dyktige foredragsholdere som vil inspirere og heve oss gjennom dagen.

Et nytt bekjentskap som vi har store forventninger til er opplevelsesbedriften XXLofoten, www.xxlofoten.no  De kommer til å bidra med et foredrag om hvordan man skal lykkes som profesjonell leverandør av opplevelser.

I tillegg kommer Audhild Bang Rande fra Kystriksveien Reiseliv , Magne Ekker fra Trollfjell Geopark www.trollfjellgeopark.no  og Andre Møller fra Vega Kommune.

Har du en drøm om å starte opp med noe spennende innenfor reiseliv, er du en eksisterende bedrift som ønsker nye impulser eller å kunne tilby nye opplevelser? Da tror vi dette seminaret kan være begynnelsen på noe spennende.

I april vil det som en oppfølging av dette seminaret bli arrangert studietur til Vega for å hente inspirasjon og kunnskap.

Det vil også bli tilbudt individuell oppfølging i etterkant av seminaret for de nye aktørene som måtte ønske det.

Det vil også være representanter fra næringsavdelingene og politisk ledelse tilstede fra kommunene Sømna og Brønnøy under seminaret den 6. mars.

Se mer informasjon på vedlagte program. (PDF, 406 kB)

Velkommen!!